Vinařská mise moravských a českých vín v Soulu

17. 1. 2025
zařazení: NVC

Koncem roku 2024 se v jihokorejském Soulu konala prezentační akce moravského a českého vína pro vybrané odborníky z vinařského sektoru, jejímž cílem bylo propagovat unikátnost a špičkovou kvalitu našich vín a podpořit tím jejich vývoz do Jižní Koreje. Akci uspořádalo Národní vinařské centrum spolu s místní specializovanou agenturou WineIn (www.winein.co.kr), Velvyslanectvím ČR a CzechTourism v Soulu, s podporou Centrály cestovního ruchu Jihomoravského kraje a za významného financování Ministerstvem zemědělství.

Akce navázala na úspěšnou vinařskou misi z prosince 2023, díky které ve spojení s nově vzniklou distribuční společností Moravian Wine Story zaznamenal objem dovozu moravských a českých vín do Jižní Koreji v roce 2024 impozantní nárůst o 773 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Prezentace vín tentokrát probíhala formou cílených masterclass nebo-li řízených degustací, které vedla národní sommelierka Klára Kollárová, a které byly rozděleny do tří sekcí s různým zaměřením na odborníky, kteří se orientují v evropském vinařském prostředí a mají značnou znalost vín z našeho kontinentu. První sekce byla zacílená na vybrané místní sommeliery a majitele wine barů a prezentovala vína vinařství, která své zastoupení na jihokorejském trhu mají: Obelisk, THAYA vinařství, Vinné sklepy Kutná Hora, Nestarec a Krásná hora. Druhá sekce se zaměřila na prezentaci vinařství, která chtějí na trh vstoupit - vybraným dovozcům a prodejcům se prezentovala vína z vinařství Fabig, Jaroslav Osička, Plenér, Rodinné vinařství Skoupil, Vinařství Čapka, Vinařství Dvořáček LTM, Vinařství Kacetl a Vinařství Svoboda. V třetí sekci, kterou zahájil  pan velvyslanec Ivan Jančárek, se zástupcům médií a influencerům prezentovala vína všech výše zmíněných vinařství spolu s propagací regionu Jižní Morava jako vinařského turistického cíle

Na místě se objevili jak noví odborníci, tak i importéři z loňské akce. „Loni na mě degustace moravských a českých vín udělala velký dojem, proto jsem se jí letos zúčastnil znovu,“ řekl jeden z účastníků. Někteří ze zúčastněných importérů se již těší na další setkání s našimi víny v březnu 2025 na mezinárodním veletrhu ProWein v německém Düsseldorfu. Mezi odrůdové favority patřilo např. Veltlínské zelené, velmí oblíbená je Pálava - pro ty, kteří ji už ochutnali je lehce zapamtovatelná, dá se dobře vyslovovat a má zde již svou přezdívku – Czeco Chanel. Zaujal i Ryzlink vlašský odrážející jedinečný terroir.

Klára Kollárová potvrdila význam celé akce těmito slovy: "Účastníci degustací potvrdili v diskuzi, že naše vína mají v Jižní Koreji velký potenciál. Bylo inspirující vidět, že stále více projevují zájem nejen o vína, ale i o návštěvu vinařských regionů České republiky."

Na konci roku 2025 plánujeme uspořádat další prezentační akci pro jihokorejské sommeliéry, tentokrát se zaměřením na párování vína a jídla a konkrétního využití našich vín na tamním trhu.

Příspěvky na blogu účastníků: 1; 2; 3

Fotogalerie ke článku

Generální partner

partner logo

Hlavní partneři

partner logo partner logo
partner logo
partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Oficiální voda

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner