Setkání, zážitky a chuť českého vína – Varšava 2025

30. 10. 2025
zařazení: NVC

Ve Varšavě se uskutečnila prezentační akce „Setkání, zážitky a chuť českého vína“, která představila české vinařství v Polsku. Akce proběhla za podpory Ministerstva zemědělství ČR ve spolupráci s Národním vinařským centrem. Během programu se představilo 13 českých vinařství a následně 12 subjektů z oblasti cestovního ruchu. Účastníci měli možnost degustovat vína, navázat obchodní kontakty a získat informace o vinařských destinacích v Česku. Doporučení odborníků směřují k opakování podobných akcí, které pomáhají šířit povědomí o kvalitě a jedinečnosti českých vín.

V pondělí 20. října 2025 se v prestižním varšavském Mielżyński Wine Baru uskutečnila prezentační akce s názvem „Setkání, zážitky a chuť českého vína“, která představila české vinařství odborné veřejnosti v Polsku. Akce se uskutečnila v rámci projektu PROPED za podpory Ministerstva zemědělství ČR ve spolupráci s Národním vinařským centrem. Jejím cílem bylo posílit obchodní vztahy, propagovat české víno a enoturistiku a podpořit exportní příležitosti českých vinařů.

Účastníky akce přivítal velvyslanec ČR ve Varšavě Břetislav Dančák, který vyzdvihl kvalitu české vinařské produkce a poukázal na dynamický rozvoj česko-polské spolupráce. V úvodu vystoupil také Michal Kulík, zástupce Ministerstva zemědělství ČR, a představitelky Národního vinařského centra Dagmar Fialová a Zuzana Vejmelková, které ve své prezentaci přiblížily specifika a význam českého vinařství a jeho potenciál na mezinárodních trzích. Za polského organizátora akce promluvil Tomasz Prange-Barczyński, uznávaný polský novinář, kritik vína a odborník na enogastronomii, který se věnuje propagaci vinařské kultury v Polsku i v zahraničí.

Program akce byl rozdělen do tematických bloků. První dva dopolední bloky byly zaměřeny na odborné prezentace českých vinařů, networking, degustaci vín a navazování obchodních kontaktů.

Celkem se představilo 13 českých vinařství se svými produkty:
vinařství (web) krátký popis kontakt (e-mail)

Bidule

Mladé, přírodní vinařské trio s vášní pro bublinky,  biodynamické metody, klasická metoda a divoká energie pét-natů.

zdenek.omasta@bidule.cz

Vinařství Jaroslav Osička

Organická vína se spontánní fermentací z největší české vinařské obce, tvořená pedagogem a průkopníkem přírodního přístupu.

info@jaroslavosicka.cz

Vinařství Kněží hora

Vinařství pojmenované na počest slavné jezuitské vinice v Bzenci na místních písčito-hlinitých půdách obnovuje renomé místních vín.

ingrova@vinarstviknezihora.cz

Ludwig

Vinařství s více než 130letou tradicí, stylový enoturistický zážitek na svazích Modrých hor.

roztoky@vinnesklepy.cz

 

Vinařství MiQueen

Elegantní, čistá vína z unikátní vinice v Mikulově, v srdci jihomoravského vinařství.

info@miqueen.cz

Přátelé Pavlova

Organická vína ze srdce Pálavy, tvořená rodinou v malebné vinařské obci Pavlov.

pavel@pritelpavlova.cz

Vilavin

Šestipodlažní a jediné plně gravitační vinařství v Česku.

tereza@vilavin.cz

Vinařství Sv. Barbora

Výjimečná moravská vína dozrávající na píscích „Moravské Sahary“.

gajdik.z@vinobarbora.cz

Vinařství Vinofol

Rodinné vinařství dvou bratrů v regionu Pálavy, nabízející jedinečný enoturistický zážitek.

biuro@winozbeczki.pl

Vinné sklepy Kutná hora

Biodynamické vinařství s certifikací Demeter, vinice v historickém městě zapsaného na seznamu UNESCO. Produkuje organická vína, trojnásobný finalista soutěže Vinařství roku.

dominika.rudolfska@vinokutnahora.cz

Víno J. Stávek

Český král Frankovky, specialista na růžová i červená vína.

jan@jstavek.cz

Víno Šlichta

Rodinné vinařství z malebné obce Hlohovec na vápencových půdách.

slichtaj@seznam.cz

Volařík

80 ha vinic u Pálavy, vápenité podloží, království Ryzlinku vlašského. Produkuje terroirová a organická vína, zejména Ryzlink vlašský a Pálavu.

stahalova@vinarstvivolarik.cz


Třetí blok byl věnován podpoře cestovního ruchu. Zúčastnilo se ho 12 českých subjektů, včetně Jižní Moravy jakožto hlavního partnera s rozšířenou prezentací, Východní Moravy a cestovní kanceláře CK Grono Tour, zaměřené na propagaci vinařských destinací. České subjekty prezentovaly svou nabídku 24 polským cestovním kancelářím (převážně organizátorům MICE turismu) a dvěma polským odborným médiím – Think MICE a MICE Poland. Po prezentacích následovala krátká speed datingová setkání u stolků vinařů. Polští účastníci obdrželi informace o české vinařské nabídce také elektronicky.

Akce byla pro české vinaře velmi cenná – nejenže jim umožnila osobně představit svá vína odborné veřejnosti v Polsku, ale také získat kontakty na všechny registrované účastníky, kteří projevili zájem o česká vína. Navázané vztahy a pozitivní ohlasy potvrzují zájem o české vinařství, jehož kvalita si nachází své místo na zahraničních trzích. Projekt zároveň podpořil propagaci enoturistiky a cestovního ruchu v Česku. Doporučení od některých zúčastněných vinařských odborníků jednoznačně směřují k opakování podobných akcí, aby se o kvalitě a jedinečnosti českých vín a vinařských destinacích dozvědělo co nejširší publikum.

Zpracoval: Luboš Laštůvka, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR ve Varšavě

Více fotek na odkazu.

Fotogalerie ke článku

Generální partner

partner logo

Hlavní partneři

partner logo partner logo
partner logo
partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Oficiální voda

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner