Expozice Salonu vín ČR 2024 se uzavírá
za .

Moravská vína a vinařská turistika se představila v Jižní Koreji

1. 3. 2017
zařazení: Média

Do hledáčku jihokorejských cestovatelů se v posledních letech dostává jižní Morava a jedním z lákadel jejich cest do regionu je také víno. Jihokorejci jsou druhou nejpočetnější skupinou zahraničních návštěvníků Salonu vín ve Valticích, potkáte je v lednickém parku, ale také v Mikulově.

Za nárůstem počtu turistů z této východoasijské země stojí velkou měrou strategie agentury CzechTourism, která propaguje Českou republiku v zahraničí. Ta již nějakou dobu zviditelňuje regiony mimo Prahu a jih Moravy táhne. Jsou zde památky UNESCO, zachovalá krajina, půvabný folklór a víno, které si každého získá. A své příznivce si opět našlo, tentokrát přímo v Koreji, při třídenní turistické roadshow organizované agenturou CzechTourism pod titulem Discover Baroque Czech Republic – Moravia 2017. Roadshow začala 21. února v hlavním městě Jižní Koreje Soulu a o dva dny později uzavřela svůj program v přímořském letovisku Busan. Turistickou nabídku zde představily tři moravské kraje – Jihomoravský, Olomoucký a Zlínský.

Turistické cíle jihu Moravy v Koreji prezentovala Monika Perďochová z Centrály cestovního ruchu jižní Moravy. Vína pro prezentace poskytli vinaři exportního sdružení „Wine of Czech“, kteří se před rokem spojili pod společnou značkou s cílem otevřít Moravě jihokorejský trh s vínem.

Naši nejvyšší vinařskou soutěž Salon vín ČR a její stálou expozici ve sklepích valtického zámku představil ředitel Národního vinařského centra Pavel Krška. Ten si průběh cesty pochvaluje. „Výsledky individuálních jednání se zástupci nejdůležitějších korejských cestovních kanceláří jsou velmi nadějné“, komentuje Pavel Krška a doplňuje: „Již nyní tvoří návštěvníci z Jižní Koreje velmi významnou část klientů v expozici Salonu vín ČR. Dle údajů Českého statistického úřadu přijede do ČR přes 320 tisíc jihokorejských návštěvníků ročně a jejich počet stále roste. Jedná se ale zejména o Prahu a blízké okolí. Naším cílem je, aby min. 20 – 30% těchto turistů navštívilo turistické atraktivity na jižní Moravě“.

Každou prezentaci roadshow provázelo také cinkání sklenic a fronty zájemců o ochutnávku toho nejlepšího, co moravské vinice nabízejí. A ochutnávka byla bohatá, od Znojma přes svahy Pálavy až po Bzenec. Dvanáct vinařství poslalo vzorky vín, která si kladou jediný cíl. Ukázat, že tento malý kousek země dává vzácné klenoty, které stojí za pozornost korejských milovníků vína. Iniciátorem exportu vín do Koreje je Michal Solařík. Pro něj to byla již třetí návštěva této země spojená s prezentací vín. „Trh s vínem je v Koreji velmi mladý. Ještě před dvaceti lety to byl nedostupný produkt. Nyní jeho dovoz a spotřeba každoročně roste. Přesto není snadné se zde prosadit.“ říká Michal Solařík a dodává: „Korejci jsou uzavřená komunita a trvá dlouho, než je přesvědčíte, že si vůbec zasloužíte, aby vám věnovali pozornost. To se nám nyní snad podařilo prolomit a s dvěma dovozci jsme domluvili spolupráci.“

Dalším datem, kdy vinaři dostanou příležitost k obchodním kontaktům v Koreji, bude 27. duben, kdy v Soulu začíná mezinárodní veletrh s vínem a nápoji Seoul International Wine and Spirit Expo. „Wine of Czech“ zde bude mít společnou prezentaci s ambasádou České republiky v Soulu.

A co k roadshow říká zástupce organizátora, ředitel zahraničního zastoupení Korea Michal Procházka: „Jak naznačuje podtitul Discover Baroque Czech Republic – Moravia 2017, akce měla zároveň sloužit k podpoře zavádění nové destinace Moravy, tedy zejména Lednicko-valtického areálu, Mikulova, Olomouce či Kroměříže do skupinové i FIT nabídky korejských cestovních kanceláří." A aby zástupci cestovních kanceláří mohli poznat a zažít více, budou na Moravě již v době Velikonoc.

Tisková zpráva. Pro více informací:

Ing. Pavel Krška, ředitel, Národní vinařské centrum, o.p.s.

pavel.krska@vinarskecentrum.cz, tel. 721 414 575

Ing. Michal Solařík

michal.solarik@seznam.cz, tel. 773 910 062

Fotogalerie ke článku

Generální partner

partner logo

Hlavní partneři

partner logo partner logo
partner logo
partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Oficiální voda

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner

partner logo

Mediální partner